2014-05-22 ? 15:24:40

Misty

Hejsan folks!
Igår var jag och red med Ev på hennes häst Misty. Jag red barbacka och Ev med sadel på Chiefen. Hon har ju nyligen hittat en lång ridtur ute i skogen där man gick i nå träsk, läskigt. Grodor verkade finnas där i alla fall, fast vi såg bara en men det finns säkert fler där. Kände mig stolt över mig själv igår också. Var på värsta YOLO humöret, galopperade barbacka som jag aldrig gjort förut. Rider ju på ridskola annars och man brukar inte få många chanser att rida barbacka då. Hoppade även över 4 små hinder. För mig kändes dem lite höga först eftersom jag red barnacka och har redan problem med att hoppa över huvudtaget. För flera år sen ramlade jag av när jag hoppade och en benbit försvann på armen (på knölen typ). Har just nu en skruv där. Så irriterande att förklara för ridläraren hela tiden att jag inte vill hoppa för att jag blir nervös och tvekar, vilket leder till att hästen oftast viker undan för hindret. Men eftersom Misty är en så duktig och säker häst gick det hur bra som helst. Det ända jag gjorde var att hålla i mig sen bestämde hon tempot och allt själv och det gick så bra. Var på så himla bra humör efter den ridturen (tack vare Evelina som lät mig rida och pushade mig att göra allt). När jag dock kom hem var ju såklart alla andra tvungen att vara på dåligt humör och förstöra mitt humör på typ nån minut. Var så taggad att komma hem och berätta att jag hoppat och allt och alla bara "okej, kul". Fuck people liksom. Det är tur att man har kompisar som kan dela ens glädje inom ridningen! :-)
 
 
 
 
Bilderna tog jag från Evelinas blogg.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: